All content of this weblog is subject to copyright law

کليه حقوق نوشته های اين وبلاگ و وبلاگهای مرتبط با آن منجمله وبلاگ http://cclpersian.blogspot.com/ در انحصار نگارندگان است و هرگونه نقل و اقتباس و کپی برداری بدون ذکر نام نگارنده به منزله ناديده گرفتن حقوق مولفين و قابل پيگرد می باشد

سه‌شنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۸۹

چگونه يک پروژه تحقيقاتی موفق بنويسيم؟ قسمت سوم


سوال دوم: هدف از نوشتن پيشنهاد تحقيقاتی چيست؟

برای اينکه بتوانيم پيشنهاد تحقيقاتی خوبی بنويسيم، اول بايد درک واضحی از اهداف اين کار داشته باشيم. در واقع منظور از نگارش پيشنهاد تحقيقاتی فقط يک چيز است: تامين هزينه های تحقيق!!! به عبارت ديگر نوشتن (تهيه و تنظيم) پيشنهاد تحقيقاتی زمانی ضرورت دارد که شما آماده اجرای يک پروژه هستيد ولی خودتان امکان مالی اجرای آنرا نداريد و لازم است که از نهادی يا سازمانی درخواست بودجه کنيد.



پس پاسخ سوال طرح شده در اين بخش اين است: هدف از نوشتن پيشنهاد تحقيقاتی چيزی نيست جز دريافت پول!!! به عبارت ديگر، وقتی پيشنهاد تحقيقاتی شما به دست مدير يک موسسه تحقيقاتی می رسد، بايد مدير اين پيام را دريافت کند: اين آقا / اين خانم يک ايده محشر دارد، روش اجرای آن و امکانات مورد نياز کارش را هم شناسايی کرده، فقط و فقط يک چيز کم دارد: پول!!! طرح تحقيقاتی شما بايد طوری توصيف شده باشد، که اين آقای مدير (که در بسياری از مواقع آنقدرها که شما فکر می کنيد باهوش هم نيست)، با خودش بگويد: چی بهتر از اين؟ ما بودجه داريم؛ اين آقا/خانم هم که علمش و انرژی اش را دارد. بگذار بيايد و اين پروژه را دست بگيرد و برای ما هم افتخار و شهرت و پول بيشتر بياورد.

هیچ نظری موجود نیست: