All content of this weblog is subject to copyright law

کليه حقوق نوشته های اين وبلاگ و وبلاگهای مرتبط با آن منجمله وبلاگ http://cclpersian.blogspot.com/ در انحصار نگارندگان است و هرگونه نقل و اقتباس و کپی برداری بدون ذکر نام نگارنده به منزله ناديده گرفتن حقوق مولفين و قابل پيگرد می باشد

چهارشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۸۹

چگونه يک پروژه تحقيقاتی موفق بنويسيم؟ قسمت يازدهم

ح) کار بعدی اين است که توضيح بدهيم چه فرآورده هايی (به قول مهندسها، چه خروجيهايی) را از اين تحقيق انتظار داريم بدست آوريم. به عنوان مثال ممکن است خروجی يا حاصل تحقيق شما دستيافتن به دانسته هايی باشد که زمينه های ابداع روش درمانی جديدی را فراهم سازد. در اين مرحله ضروری است که انشای شما بيانگر احتمالات باشد و نه قطعيات. هرگز نمی توان با قاطعيت گفت که خروجی اين پروژه تحقيقاتی شناسايی روش درمانی جديد برای فلان بيماری خواهد بود. اما می توان گفت حاصل اين تحقيق می تواند نيل به دانسته هايی باشد که امکان درمان بيماری مورد بحث را فراهم سازد. اين قسمت را می توانيد به دو پاراگراف تقسيم کنيد: در پاراگراف اول، خروجی های ملموس و مشخص را بيان کنيد، مثلاً نزديکتر شدن به شناسايی روشهای درمانی جديد برای نئوواسکولاريزاسيون قرنيه . در پاراگراف دوم خروجيهای وسيعتر را بيان کنيد، مثلاً ممکن است بتوانيد بگوييد يافته های اين پروژه ممکن است به شناسايی مکانيسم های عروقزايی در ديگر نقاط بدن، منجمله در غدد سرطانی، کمک کند. اين بخش را تحت عنوانهای زير ثبت خواهيد کرد:

Significance and outcomes

Specific outcomes

Wider impact outcomes



خ) در اين قسمت نوبت به معرفی اعضای تيم تحقيقاتی می رسد. تعداد و نام اعضای مورد نظر را می نويسيد، تجربيات و مقالات چاپ شده توسط هر کدام را نام می بريد و می گوييد که نقش هر يک از اعضاء در اين پروژه چيست. اگر قرار است پروژه را به تنهايی اجرا کنيد، يا اگر پروژه ای که تعريف می کنيد، پروژه دکتری يا کارشناسی ارشد خودتان است، در اين قسمت فقط دستاوردهای خودتان را معرفی خواهيد.



د) کار آخر، ذکر کردن منابعی است که در متن توصيف پروژه به کار برده ايد. لازم به تاکيد است که هر جمله علمی ای که بدون ذکر منبع در متن نوشته شود، به عنوان جمله ای بی اساس تلقی خواهد شد و نوعی سوء استفاده از يافته های ديگران خواهد بود. لذا حتی اگر جمله ای را به کار برديد که متعلق به خودتان است، بايد مبتنی بر تحقيقات مدونی باشد تا بتوانيد به آن استناد کنيد و اگر جمله انتخابی شما، حاصل کار چاپ نشده خود شماست، می توانيد آن جمله را تحت عنوان "يافته های مقدماتی" خودتان قيد کنيد، اگر چه بهتر است برای همان جمله نيز مقاله ای را پيدا کنيد که قبلا در مجلات علمی معتبر چاپ شده باشد.

در زير، فهرست عناوينی که در پيشنهاد تحقيقاتی شرح می دهيد به عنوان يک الگوی تقريبی آورده شده است. در قسمت بعدی، چند نکته تکميلی برای خاتمه اين بحث ارائه خواهد شد.

Title:
Introduction
This project aims to develop …, and to improve the …, by:
evaluating the mechanisms by which …
developing and testing novel …
We will achieve these aims by confirming a key hypothesis, that …
This will be done by:
analysing the effects of …
analysing the effects of …
determining the effects of …
developing novel …
Background
Hypoxia and the cornea
Hypoxia in corneal infection
Research Plan, Methods and Techniques
Aim 1: Angiogenic and inflammatory (chief investigators A, B and C)
Preliminary data:
Strategies:

Aim 2: hypoxic effects on infection (chief investigators B and C)
Preliminary data:
Strategies:

Aim 3: To determine the effects of (chief investigators A and C)
Preliminary Data:
Strategies:

Aim 4: To investigate … (chief investigators A, B and C)
Preliminary Data:
Strategies:

Timelines:
Aim 1
Aim 2
Aim3
Aim 4

Statistical Analysis
Background and Research Plan
Significance and outcomes
Specific outcomes
Wider impact
Research Group
The level of input from the chief investigators, in addition to two research assistants will enable the successful completion of the project outlined.


هیچ نظری موجود نیست: